HTML

NyuszMousse konyhája

Receptek a családtól és profiktól saját ízlés szerint készítve.

myTaste

Osszesrecept.hu

Sütés-főzés hagyományos és reform módon

2013.01.02. 16:53 Zaychick

Rakott kel kölessel

Címkék: kelkáposzta köles rakottas

Szeretjük a rakott zöldséges ételeket, viszont a rizsért nem vagyok annyira oda. Elkezdtem hát helyettesítő termékeket keresni a piacon. Találtam is, nem is egyet. Kedvenceim a hajdina, árpagyöngy, bulgur és most már a köles is. Néha a véletlenen, illetve a lustaságon múlt, hogy mit mivel próbáltam főzni. Amióta az eszemet tudom, a marhapörköltet tarhonyával esszük. Egyik alkalommal nem volt itthon és nem volt kedvem boltba menni sem, így főztem hozzá hajdinát - isteni lett! A rakottakat sokáig csak árpagyönggyel készítettem, de egyszer nem volt itthon és megcsináltam hajdinából - ezt is érdemes kipróbálni! Hogy jutottam el a kölesig? Nem volt itthon se hajdina, se árpagyöngy... :)

 

rakott_kel_2.jpg

Hozzávalók:

500 g darált hús (én most pulykaszárnyból készítettem)

200-250 g köles (egy teásbögrényi)

1 nagyobb fej vöröshagyma

bors (vegyes)

majoranna

őrölt kömény

olaj

12 db kelkáposzta-levél

500 g tejföl

1 db tojás

+ tejföl az étkezéshez (ez nálunk kb. ugyanennyi)

Elkészítés:

Az átmosott kölest főzzük meg a leírásnak megfelelően (nálam: 2,5 szeres vízben puhára főzni).

A hagymát vágjuk apró kockára és pirítsuk üvegesre.

Adjuk hozzá a fűszereket, majd a húst. Süssük fehéredésig.

Ha készen van a köles, keverjük össze a hússal és egy kicsit píritsuk meg, majd tegyük félre hűlni.

A káposztaleveleket egyenként lemossuk és forró, lobogó sós vízben kb. 4 percig főzzük. Lecsöpögtetjük és hagyjuk egy picit hűlni. Majd a megtöltött és összegöngyölt csomagokat egymáshoz szorosan lefektetjük egy kiolajozott tepsibe. Pici olajat a tetejére is csurgatok.

rakott_kel_1.jpg

Tipp: ne ijedjünk meg, ha a levelek el-, kiszakadnak - göngyölítésnél egy picit többet kell ügyeskedni vele!

Melegítsük elő a sütőt 220 fokra.

A tejfölt keverjük ki a tojással és kenjük egyenletesen rá a káposztára. Rázuk meg egy kicsit a tepsit, hogy a tejföl mindenhol befedje a hézagokat.

Tipp: a tojásos-tejfölt nyugodtan ízesíthetjük egyéb fűszerekkel, fűszerkrémekkel! Csak vigyázzunk, hogy összeségében az ételt ne sózzuk túl!

Süssük kb. 20-30 percig, amíg megbarnulnak a szélek.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyuszmousse.blog.hu/api/trackback/id/tr994976691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása