HTML

NyuszMousse konyhája

Receptek a családtól és profiktól saját ízlés szerint készítve.

myTaste

Osszesrecept.hu

Sütés-főzés hagyományos és reform módon

2014.09.22. 00:00 Zaychick

Keksz felnőtteknek

Címkék: csokoládé keksz teljes kiőrlésű

Abbahagyhatatlan, mindig több kell belőle, szinte minden érzékünkre hat - az is, de most erre a kekszre gondoltam :)

Nekem elég az a visszajelzés, hogy a Férjem - aki amúgy nem egy édessütis férfiember - szerint is így van :)

De lássuk is ezt az észbomlasztó társaságot. A csokoládé most is főszerephez jutott - ugye nem meglepő? Az aszalt szilvát nagyon szeretem, így már csak az volt a kérdés, hogy mivel tehetem még ízletesebbé ezt a fimonságot: eszembe jutott a mogyorós-mazsolás csoki (mindkettőnk nagy kedvence). Így mellékszereplők lettek a mogyoró és a mazsola. Tudom, írtam korábban, hogy nem szeretem a mazsolát, de ebbe kellett - tényleg. Amolyan "lájtos-mazochista" módon :)

Alapreceptnek is jó, mindenki arra cseréli a ízgató feleket, amire csak akarja - lehet fűszerezni is: chili, kardamom, levendula, gyömbér, fahéj...csak bátran!

DSCF3222.jpg 

Hozzávalók (kb. 20 db):

150 g vaj (szobahőmérsékletű)

50 g nádcukor - Naturganik Lágy sötétbarna Nádcukor (ha édesebben szeretnénk: 75 g)

50 g kókuszvirág cukor - Naturganik kókuszvirág cukor

1 kk só

2 tojás

125 g finomliszt - Szabó Malom Búzafinomliszt

100 g teljes kiőrlésű liszt - Szabó Malom Teljes kiőrlésű Búzaliszt

1 tk szódabikarbóna

60 g mogyoró

1 marék aszalt szilva (kisebb darabokra vágva)

1 marék mazsola

200 g étcsokoládé (min. 60% kakaótartalom)

Elkészítés:

A mogyorót én a késem lapjával szoktam összeroppantani és esetleg kisebb darabokra vágni, nem szoktam géppel aprítani - persze úgy is lehet.

Tipp: A mogyorót felhasználás előtt meg is piríthatjuk, hogy intenzívebb íze legyen - én nem szoktam, mert nekem így is elég kraftos.

A vajat habosra keverjük. Hozzáadjuk a cukrokat és a sót, majd jól kikeverjük.

DSCF3202.jpg

Beleütjük a tojásokat és erőteljesen kikeverjük - kb. 3 percig.

Hozzáadjuk a szódabikarbónával elkevert liszteket, a mogyorót, a szilvát, a mazsolát, a csokoládét és keverjük kb. 2 percig. Viszonylag ragacsos masszát kell kapjunk.

Tipp: Az aszalt gyümölcsök bármilyenek lehetnek, de finomabb a keksz, ha puhább fajtát választunk. Bátran variálható, természetesen a mogyoró helyett is lehet akár dió, mandula...

Sütőpapírra téve 5-6 cm-es átmérőjű hengert formázunk belőle, majd becsavarva betesszük a hűtőbe kb. 2 órára.

DSCF3204.jpg

Előmelegítjük 180 fokra a sütőt (alsó-felső sütés).

A masszánk már kellően megdermedt, így a hengerből kb. 1 cm-es szeleteket fogunk tudni vágni. Nem baj, ha nem kerek, a sütés közben úgy is szétterül.

DSCF3208.jpg

Sütőpapírra téve, alsó sínen kb. 13 percig sütjük.

Kicsit még puhának kell lennie, a szélei épp csak kérgesedjenek meg.

Falapáttal óvatosan alányúlva, rácsra téve hagyjuk teljesen kihűlni, majd dobozban tároljuk tovább.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyuszmousse.blog.hu/api/trackback/id/tr406717933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2014.09.23. 15:12:10

ez kicsit olyan, mint a csaklicsipsz kuki, nem?

nzk 2014.09.23. 15:48:50

@Mészáros Laci: csaklicsipsz kuki... :D:D:D:D:D:D:D

Zaychick 2014.09.23. 18:32:09

Jól sejtem, hogy a Choco Chip Cookie-ra gondoltál? :)

Hasonló hozzá, de szerintem jóval puhább ez a keksz. Ha kicsit szikkadtabban szeretjük a kekszeket, akkor nem kell dobozban tárolni, simán kint lehet hagyni az asztalon. Csak veszélyesebb :) hamarabb elfogy :D
süti beállítások módosítása